Chiar dacă am o treabă mai importantă zilele astea, respectiv să strâng semnături pentru candidatura mea pentru prezidențiale ca să arăt cât de dificil este pentru un candidat real independent și cu o investiție minimă să poată să ajungă în cursă, nu vreau să renunț la această tradiție a previziunilor de Oscar. Și da, anul acesta a fost slab tare. N-am văzut niciun film care să mă impresioneze rău, iar numărul filmelor cu adevărat bune, zic eu, se numără pe degetele de la o mână. Cele mai bune două filme de anul acesta sunt, după mine, Conclave și Anora, unde nu prea am ce critica. Toate celelalte au puncte tari și foarte tari, dar și puncte slabe. The Brutalist a transformat lungimea filmului într-un personaj în sine, ceea ce e ciudat. The Substance încearcă prea mult să critice societatea hollywoodiană și devine ilogic de dragul acestei narative. A Real Pain și A Complete Unknown încearcă prea mult să pară autentice, livrând totodată calitate nesperată. Iar Dune part two, deși poate cel mai bun film de anul trecut, va rata podiumul tocmai pentru că este continuarea naturală a primului Dune, iar Academiei nu-i plac continuările. Dar haideți să începem.
Cele mai bune efecte vizuale
Știu că am zis că Dune va rata podiumul, dar excelează la categoriile tehnice și nu văd niciun alt film mai inovator, imersiv și intrigant la capitolul efectelor vizuale decât capodopera lui Villenueve. Câștigător: Dune
Cea mai bună editare
The Brutalist. și Conclave se bat aici pentru statuetă. Cred că va lua cel din urmă cu emoții. Totuși, trebuie să menționez că The Substance a avut una dintre cele mai enervante, ca să nu zic proaste, editări dintre filmele de Oscar. Câștigător: Anora
Cele mai bune costume
Poți să te uiți doar la trailere ca să înțelegi de ce Wicked are prima șansă aici. Producția asta per ansamblu este de basm, și costumele sunt spot-on. Lipsa unui film istoric care să rupă norma pe autenticitate îi sporesc șansele prequelului Vrăjitorul din Oz. Câștigător: Wicked
Cel mai bun machiaj
Deși cu multe hibe, the Substance excelează la capitolul machiaj. Este și normal pentru un body horror, și cred că pleacă cu prima șansă. Mbine, nici competiția nu e mare. Câștigător: The Substance
Cea mai bună cinematografie
The Brutalist se bate cu Dune pentru această statuetă, însă premiul fiind unul pretențios, iar cinematografia din Dune ușor neoriginală, că doar e o continuare, șansele sunt în favoarea biograficului-fictiv. Câștigător: The Brutalist
Cea mai bună scenografie (production design)
Pentru că de obicei scenografia merge mână-în-mână cu costumele, Wicked pare să fie câștigătorul aici. Câștigător: Wicked
Cel mai bun sunet
Chiar dacă nivelul și ingeniozitatea Dune part two sunt similare cu primul film, aici nu are competiție. Sunetul din Dune nu e de pe lumea asta și merită cu vârf și îndesat. Câștigător: Dune
Cea mai bună muzică
Aici sigur voi greși. Inițial aș fi spus că Wicked câștigă. Apoi mi-am amintit că totuși The Brutalist și Conclave au avut muzică ce avea ceva de spus. Plus că n-am văzut animația The Wild Robot. Acestea fiind spuse, Conclave cred că va câștiga. Câștigător: The Brutalist
Cel mai bun film străin
Bătălia se dă între Emilia Perez și I’m Still Here. Totuși producția Netflix are 13 nominalizări (nu înțeleg de ce) și are șanse să ia doar două statuete. Câștigător: I’m Still Here
Cel mai bun film de animație.
Filmul Flow este prea inovator în materie de poveste ca să scape fără statuie. Înțeleg că și The Wild Robot are șansele sale. Câștigător: Flow
Cel mai bun scenariu adaptat
Cu o competiție slăbuță, Conclave pare că va fluiera la această categorie. Ca o mențiune, povestea Nickel Boys merită atenție pentru că deși e o poveste veche de când lumea, e spusă într-un mod original. Câștigător: Conclave
Cel mai bun scenariu original
Deși Anora și The Brutalist spun niște povești originale, totuși A Real Pain îi va aduce un Oscar pentru scris lui Jesse Eisenberg. Povestea se desface mult mai natural și autentic decât celelalte, iar pentru ca o producție indie să aibă succes, scenariul trebuie să fie foarte autentic. Câștigător: Anora
Actor Secundar
În general există o conexiune între actorul secundar și scenariu. De asta cred că Kieran Culkin are prima șansă, și chiar cred că merită. Trebuie să menționez că Edward Norton a fost la un punct distanță, punct care ține tot de scenariu, el făcând tot ce a putut pentru rol. Câștigător: Kieran Culkin
Actriță Rol Secundar
Dacă vreți să vedeți definiția unui actor bun într-un film prost, Zoe Saldana e aceea. E și cam singurul motiv pentru care recomand să vă uitați la Emilia Perez, să vedeți cum un actor depășește condiția producției în care joacă. Câștigătoare: Zoe Saldana
Actor Principal
Sunt trei care merită premiul acesta: Ralph Fiennes, Timothee Chalamet și Adrien Brody. Totuși, judecând după complexitatea rolului, cred că Adrien Brody va lua Oscarul anul acesta, iar motivul personal este dat de o scenă care mă bântuie: Laszlo Toth își așteaptă soția în gară, camera stă doar pe el și îi filmează reacția care trece de la nerăbdare, la speranță, la fericire, la agonie în două minute. Câștigător: Adrien Brody
Actriță Rol Principal
Avem o altă luptă grea între Mikey Madison și Demi Moore. Personal consider că Mikey a făcut cea mai bună treabă dintre nominalizate, însă Demi face rolul vieții sale, ridicând un film cu multe carențe la statut de film de Oscar. Câștigătoare: Mikey Madison
Cel mai bun regizor
O categorie probabil la fel de dificilă cu cea a celui mai bun film. Sean Baker (Anora) și James Mangold (A Complete Unknown) livrează două proiecte excelente, însă Brady Corbert (The Brutalist) a creat un univers atât de real încât mulți oameni sunt consternați să afle că povestea lui Laszlo Toth este una fictivă, deci cred că el va lua premiul pentru cel mai bun regizor. Câștigător: Sean Baker
Cel mai bun film
Nu vă ascund că m-am uitat la cote și am văzut că Anora e cotat cu prima șansă. Din punctul meu de vedere ar merita și numai pentru autenticitate. Conclave spune o poveste coerentă cu un final ușor neașteptat. A Complete Unknown este un film care e clasicul Oscar-bait, spunând povestea biografică a unui erou american. De The Brutalist nu mai zic nimic că am tot zis. Așa că, pentru că e cel mai ”fresh” film ca sentiment și execuție, dar extrem de bine punctat pe partea psihologică a personajelor, Anora va lua cel mai bun film. Câștigător: Anora
Mi a placut argumentarea. Si ai prezis similar cu mine in multe dintre ele, insa te am ‘batut’ la vreo 3 categorii. 🙂
ApreciazăApreciază
Bravo! Data viitoare sper să fac mai bine ❤
ApreciazăApreciază