Încă opt ani și ajungem la ediția cu numărul 100 a premiilor Academiei Americane de Film. Dar până atunci, să ne bucurăm de acest an minunat în materie de filme. Și chiar sunt sincer când zic asta, cam de când fac ”previziunile oscaricești”, cred că acesta e cel mai bun an. Sunt atât de multe filme bune că e destul de dificil să le ierarhizezi. Mă rog, dificil pentru mine. Să ai filme de Scorsese și Tarantino, actori precum Hopkins, Pitt, Pesci, Pacino și

Hanks concurând la aceeași categorie, să vorbești despre un re-re-remake precum Little Women (a 8a ecranizare, prima în 1918) care e chiar marfă în paralel cu o idee atât de originală încât va revoluționa cinematografia, precum Parasite, nu poți decât să fii fericit că ai prins un an excepțional pentru cinematecă.

Dar să sărim peste introduceri și să trecem la premianți, așa cum îi văd eu.

Cele mai bune efecte vizuale

Prima statuie pe care o va lua 1917. L-am văzut aseară și e splendid. Academia pune foarte mult accentul, în ultimii ani, pe naturalețea efectelor vizuale. Poate fix tocmai de aceea 1917 concurează cu The Irishman, care a avut totuși câteva gherle ce-l vor costa. (Câștigător: 1917)

Cea mai bună editare

În primul rând trebuie să zic că îmi pare rău pentru Ford v Ferrari. Este un film mult-prea-mișto ca să nu ia nicio statuie, dar asta este, la fiecare categorie la care e nominalizat există un concurent mai bun. Aici, la editare, Parasite va lua Oscarul. (Câștigător: Ford v Ferrari)

Cele mai bune costume

Iar vorbim de concurenți buni. Joker și Once Upon A Time In Hollywood sunt niște filme cel puțin decente la categoria costume, dar Little Women e un pic mai bun decât toate. (Câștigător: Little Women)

Cel mai bun machiaj

Kazu Hiro, cel care a luat Oscarul pentru munca sa în The Darkest Hour lovește din nou, de data asta în Bombshell. Mi se pare că efectiv nu are concurență, iar ce a făcut din John Litgow și Charlize Theron e demn de ceva Nobel, nu Oscar. (Câștigător: Bombshell)

Cea mai bună cinematografie

Roger Deakins, acest geniu al cinematografiei ne-a dat ceva frumos la care să ne uităm. În timp ce priveam 1917 mă gândeam constant ”cum au filmat asta?”. E minunat să vezi atâta expresivitate pusă pe ecran de un ”cinematorapher” care pare că încă mai are multe de spus. (Câștigător: 1917)

Cea mai bună scenografie (production design)

Aici e o bătaie strânsă între 1917 și Once Upon A Time In Hollywood, și cred că nu atât va câștiga OUATIH cât va pierde 1917, pe propria-i barbă. Sunt câteva greșeluțe acolo care-i vor costa. Evocarea lui 1969 în filmul lui Tarantino a părut mult mai autentică decât cea a războiului în tranșee a lui Mendes. (Câștigător: Once Upon A Time In Hollywood)

Cea mai bună editare sunet

Până să văd 1917 dădeam statuia la Ford v Ferrari, însă la acest capitol, sunetul din 1917 e la nivel de masterclass. N-am nicio emoiție. (Câștigător: Ford v Ferrari)

Cel mai bun mixaj sunet

Cred că o să mă bântuie toată viața câteva secvențe susținute de sunetul din 1917. Mi-e imposibil să mă gândesc că ar merita altcineva statueta. (Câștigător: 1917)

Cea mai bună melodie

Anul ăsta nu-s așa pregătit aici, deci merg la ghici și zic că melodia lui Elton John din Rocketman va lua statuia. Ceea ce e tare, că Elton mai are una pentru The Lion King în 1995. (Câștigător: Rocketman)

Cea mai bună muzică

Pe lângă că mi-a răvășit urechile și a setat o stare de spirit pe care o consider supra-realistă, Hildur Guonadottir a câștigat peste tot la această categorie pentru muzica din Joker. La fel va face și la Oscar. (Câștigător: Joker)

Cel mai bun film străin

Pain and Glory a fost minunat. Parasite e o capodoperă. (Câștigător: Parasite)

Cel mai bun scenariu adaptat

Jojo Rabbit e filmul care mi-a răvășit cel mai bine emoțiile din toate cele candidate. Meritul principal e el scenariului care are multe elemente de geniu narativ. Să râzi cu muci și să lăcrimezi ca la alergie, eu zic că sunt niște indicatori buni pentru un scenariu de Oscar. (Câștigător: Jojo Rabbit)

Cel mai bun scenariu original

Aici nu înțeleg un lucru. De ce 1917 nominalizat? Scenariul e plin de clișee, construcții ilogice și ”plot holes” încât îl face fix mediocru. Și când poți să-l compari cu scenarii precum OUATIH sau Parasite, pălește prin mediocritate. Și, da, Parasite va câștiga aici. (Câștigător: Parasite)

Actor Secundar

Am mai spus-o și o repet. Brad Pitt n-are Oscar pentru actorie (încă), și să iei statueta asta când toți ceilalți contracandidați au cel puțin una și-i cheamă Anthony Hopkins, Joe Pesci, Al Pacino sau Tom Hanks, cred că are cu atât mai multă greutate. (Câștigător: Brad Pitt)

Actriță Rol Secundar

Prima, și poate cea mai mare luptă împotriva logicii pe care o veți citi aici este că nu vreau să câștige Laura Dern. Are cele mai bune șanse și a câștigat și la Globuri și la BAFTA. Dar eu zic că nu merită. Sunt cel puțin două actrițe mai bune decât ea aici. Laura Dern are nominalizare pentru rolul avocatei din Marriage Story, și dă să câștige pentru o scenă în care se vede geniul scenaristului, nu al actriței. De aceea o dau la o parte, conștient că o să câștige ea, și o nominalizez pe Florence Pugh pentru ce a făcut în Little Women. Ah, dacă ar fi să aleg cu sufletul, aș alege-o pe Scarlett Johansson și rolul ei din Jojo Rabbit. Dar banii mei merg pe Florence. (Câștigător: Laura Dern, că de ce nu?)

Actor Principal

Joaquin. Joker. Atât. (Câștigător: Joaquin Phoenix)

Actriță Rol Principal

Încă n-am văzut Judy, dar va lua Renee Zellwenger numai pentru cum s-a comportat în trailerul filmului. (Câștigător: Renee Zellwenger)

Cel mai bun regizor

Lupta pre-finală dintre Parasite și 1917 se dă la regizor. Mendes a arătat un pic mai multă viziune prin prisma grandorii lui 1917 decât a făcut-o Bong Joon-ho în Parasite. Și pe merit zic că va lua cel mai bun regizor în 2020. (Câștigător: Boo Joon-ho, Parasite)

Cel mai bun film

Asta-i o categorie la care nu nimeresc mai niciodată. Dar chiar și așa, zic direct: nu vreau să câștige 1917. Așa că ce rămâne de ales? Păi ce să rămână, Parasite rămâne. Și-i doresc mult succes, pentru că până acum Academia nu a reușit să treacă peste impasul limbii. Adică, niciun film într-o altă limbă decât engleza nu a câștigat Oscarul pentru cel mai bun film. Eu zic că după ce Roma a pierdut anul trecut, Parasite are șanse mult mai bune să câștige. (Câștigător: fucking PARASITE)

Și mnah, ca an de an, mi-am aruncat părerile și la Unibet.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s