Previziuni Oscaricești IsPauliene – ediția 2022 (cu câștigători)

În primul rând, ar trebui să mă maturizez și să găsesc alt nume la articolul ăsta. Nu mai am 16 ani, da?

Apoi tre’ să zic că anul 2021 a fost un an prost tare la capitolul filme. Dar rău. Adică, în afară de Dune, pe care-l aștept de când am citit cărțile și am văzut celelalte tentative de ecranizare, doar CODA m-a surprins plăcut. Nu vreau să zic că nu s-a depus muncă pentru filmele din 2021, dar pare că nu s-a prea depus inspirație. Sunt câteva eforturi individuale notabile, care vor face diferența, dar nu există o dominare clară din partea niciunei pelicule. Competiția parcă s-a dat la nivel de categorii, nu la nivel de calitate per-ansamblu.

Altfel, avem ediția 94 a premiilor. Să ne vedem și la ediția 100, apoi 150 și tot așa. Ca să vezi cine zic că o să câștige ce, uită-te la titlurile îngroșate.

Cele mai bune efecte vizuale

Primul dintre premiile pe care le va lua Dune este la efecte vizuale. Se bate cu Spider-Man, e drept, dar Academia Americană de Film tinde să aleagă chestiile mai artistice, și mai practice. Câștigător: Dune

Cea mai bună editare

Al doilea premiu pe care-l va lua Dune este la editare. S-ar bate cu Tick, Tick… Boom!, poate și cu King Richard, dar nu. E mai bună munca depusă la filmul lui Villenueve. Câștigător: Dune

Cele mai bune costume

Singurele două filme ale căror costume chiar ies în evidență sunt Dune și Cruella, producția Disney are totuși șanse mai mari, pentru că deși mișto, costumele din Dune nu-s atât de avangardiste și impresionante pe cât ar trebui pentru o statuie. Câștigător: Cruella

Cel mai bun machiaj

Am anunțat că House of Gucci o să-și ia nominalizare numai din poza cu Jared Leto îmbrăcat în personaj, și așa a fost. Într-un mod straniu, The Eyes of Tammy Faye pare că va câștiga statueta aici, deși machiajul excelează doar în cazul personajului principal, restul fiind derizoriu spre prost. Ar mai fi Cruella și cam atât. Câștigător: The Eyes of Tammy Faye

Cea mai bună cinematografie

Toate filmele nominalizate la această categorie sunt frumoase. Nightmare Alley, The Tragedy of Macbeth și Dune sunt cele mai relevante de la această categorie, dar mizez pe filmul SF al lui Villenueve. Este imposibil să-l uiți după ce l-ai văzut. Câștigător: Dune

Cea mai bună scenografie (production design)

Aceleași cinci filme care se bat pentru cea mai bună cinematografie se bat și la production design. Dacă West Side Story se bucură de forța lui Spielberg, totuși munca depusă pentru Dune în crearea lumilor Caladan și Arrakis merită statuia. Câștigător: Dune

Cel mai bun sunet

Dune. Fără competiție. Câștigător: Dune

Cea mai bună melodie

Aici se bate Beyonce cu Billie Eilish, dar cred că soția lui Jay-Z va lua statueta pentru ”Be Alive” din King Richard. Câștigător: Billie Eilish, ”No Time to Die”

Cea mai bună muzică

Hans Zimer. Dune. Câștigător: Dune

Cel mai bun film străin

Drive My Car pare că nu are competiție anul acesta. Peste tot pe unde a apărut în panelul de film străin a luat fără drept de apel. Câștigător: Drive My Car

Cel mai bun film de animație.

Păi Encanto, mnah, ce să zic. Câștigător: Encanto

Cel mai bun scenariu adaptat

Trebuie să recunosc că nu am văzut Drive My Car și îmi e greu să mă exprim sigur, dar aș miza pe CODA, deși Academia Americană de film are o aversiune față de remake-uri, totuși poate-poate. Câștigător: CODA

Cel mai bun scenariu original

Bătaia se dă între un film biografic și unul fictiv, respectiv King Richard și Licorice Pizza. Știu totuși că Licorice Pizza m-a ținut mai tare în scaun decât a reuști să o facă King Richard, deci instinctul îmi zică să mizez pe flmul lui Paul Thomas Anderson. Câștigător: Belfast

Actor Secundar

Am un favorit aici, trebuie să recunosc. M-a emoționat rău de tot Troy Kotsur în CODA, iar singura lui competiție reală ar fi Kodi Smitt-Mcphee din The Power of the Dog, dar nu o să se întâmple. Actorul cu deficiențe de auz a avut un rol mult mai complex și a fost extrem de carismatic. Mai zic, nu pricep ce caută Jesse Plemons acolo, între nominalizați. O piatră cu o perucă blondă ar fi fost mai expresivă. Câștigător: Troy Kotsur

Actriță Rol Secundar

Nu înțeleg ce caută nici Kirsten Dunst. A fost mediocră rău în The Power of the Dog, dar restul actrițelor își merită nominalizările cu vârf și îndesat. Personal aș merge pe Ariana deBose, pentru că a dominat fiecare scenă în care s-a aflat în West Side Story, dar apreciez enorm munca lui Jessie Buckley în The Lost Daughter. Câștigătoare: Ariana deBose

Actor Principal

Lupta de la vârf se dă între Benedict Cumberbatch și Will Smith. Ceilalți trei sunt ok, dar doar aceștia doi au fost excepționali. Cumberbatch face cel mai bun rol din cariera lui în The Power of the Dog, și personal l-aș alege pe el, dar Will Smith va lua premiul cu ușurință. E a treia oară când e nominalizat ca actor, și omul și-a dedicat cariera câștigării acestei statuete. Poate nu merită pentru rolul ăsta, dar merită pentru dedicarea de care a dat dovadă. Câștigător: Will Smith

Actriță Rol Principal

N-am văzut două filme de aici – Spencer și Parallel Mothers. Cel mai probabil nici n-am să mă uit. Dar adevărul e că doar două actrițe se bat aici: Olivia Colman și Jessica Chastain. Olivia Colman joacă într-un film ciudățel, The Lost Daughter, și nu prea are paleta prea deschisă pentru emoții și chestii care te fac să meriți statueta. Jessica Chastain, în schimb, este excelentă în rolul principal din The Eyes of Tammy Faye, efectiv a salvat filmul. Câștigătoare: Jessica Chastain

Cel mai bun regizor

Cel pe care eu personal l-aș premia nici măcar nu e pe listă, deci nu mă luați în seamă prea mult când zic că Jane Campion va lua pentru The Power of the Dog. Și asta în fața unor nume ca Paul Thomas Anderson, Kenneth Branagh sau marele Spielberg. Câștigătoare: Jane Campion

Cel mai bun film

Și ultima dintre statui, cu cei mai mulți nominalizați, pare a fi o luptă între CODA și The Power of the Dog. Primul film e bun, dar, cum ziceam mai sus, Academia are alergie la remake-uri, și filmul are câteva clișee și duce lipsă de ceea ce americanii numesc ”production value”. The Power of the Dog are 12 nominalizări și e extrem de bine cotat, plus că a câștigat cam pe peste tot pe unde a fost. Voi pune banii pe producția Netflix. Câștigător: CODA

Autor: ispaul

Eu scriu pe blog

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: